Podany adres email jest błędny
Pole wymagane

Nie masz konta? Zarejestruj się za darmo!

    Gdzie: Gliwice
    Barlickiego 3
    Kiedy:
    Pn. nieczynne
    Wt. nieczynne
    Śr. 16:00 - 18:15
    Czw. nieczynne
    Pt. nieczynne
    Sob. nieczynne
    Niedz. nieczynne
    Wiek: Uczeń podstawówki
    Nastolatek
    Cena: darmowe
    Kategoria: Umysł
    Tel:32 232-69-54
    E-mail:mdk@mdk.gliwice.pl

    Zamknięte

    Zajęcia komputerowe

    Zajęcia komputerowe - plan pracy w r.szk. 2015/2016

    Sprawy organizacyjne

    Zapisy uczestników zajęć. Pogadanki nt. bezpieczeństwa i higieny pracy na terenie Placówki i w pracowni fotograficznej. Pogadanki nt. bezpiecznego powrotu młodzieży z zajęć do domu. Pogadanki nt. zagrożeń wynikających z używania substancji odurzających(narkotyki, dopalacze, alkohol). 
     

    Porządkowanie własnych prac 

    Organizacja pracy na dysku komputera.
    Organizowanie własnej pracy na komputerze.
    Zabezpieczanie plików przed wirusami.
    Utrzymywanie porządku w plikach i folderach.
    Przenoszenie i kopiowanie plików i folderów.

    Podstawowe operacje na plikach i folderach.
    Odszukiwanie plików i folderów.
    Archiwizacja plików.
    Tworzenie skrótów.
    Foldery programu pocztowego.

    Jak zbudowany jest komputer i sieć komputerowa

    Budowa i działanie komputera.
    Ogólne zasady budowy i działania komputera.
    Funkcje najważniejszych części komputera.
    System binarny - zasady wykonywania prostychz obliczeń

    Budowa sieci komputerowej.
    Ogólne zasady budowy i funkcjonowania sieci komputerowych.
    Najważniejsze funkcje sieci komputerowej.
    Prawa dostępu do sieci komputerowej.
    Protokoły w sieci Internet.
    Netykieta w sieci.

    Krótka historia informatyki.
    Historia algorytmiki.
    Historia maszyn liczących.
    Twórcy informatyki.

    Redagowanie tekstów

    Praca nad tekstem.
    Przygotowywanie ozdobnych druków, np. dyplomu:
    - wstawianie ilustracji z galerii Clipart,
    - wklejanie dźwięków i filmów,
    - otaczanie obiektu tekstem.
    Tworzenie obiektów graficznych. 
    Tworzenie tabel w edytorze tekstu.
    Umieszczanie tabel w dokumentach tekstowych.
    Zapisywanie indeksów górnych i dolnych.
    Umieszczanie nagłówka i stopki.

    Zaawansowane sposoby redagowania dokumentów tekstowych.
    Dostosowywanie wyglądu tekstu do jego treści.
    Pisanie listu motywacyjnego i CV.
    Tworzenie szablonów
    Tworzenie formularzy
    Tworzenie spisu treści
    Tworzenie spisu tabel
    Korespondencja seryjna

    Tworzenie prostych prezentacji

    Przygotowanie prezentacji multimedialnej
    Tworzenie prostej prezentacji z gotowych elementów. 
    Wybieranie układu slajdu do rozmieszczania tekstu i grafiki.
    Korzystanie z szablonu projektu slajdu.
    Posługiwanie się siatką i prowadnicami przy rozmieszczaniu elementów na slajdzie.
    Prezentacja własnych ulubionych sposobów wykorzystania komputera - prezentacje autorskie

    Zbieranie i opracowywanie danych - arkusz kalkulacyjny

    Wykonywanie prostych obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.
    Wypełnianie komórek arkusza tekstem i liczbami.
    Zapisywanie formuł w komórkach arkusza kalkulacyjnego.
    Nanoszenie zmian w komórkach arkusza kalkulacyjnego.
    Formatowanie komórek i tabeli w arkuszu kalkulacyjnym.
    Zbieranie danych i umieszczanie ich w arkuszu.

    Ilustrowanie danych na wykresach.
    Tworzenie wykresu kolumnowego dla tabeli.
    Posługiwanie się kreatorem przy tworzeniu wykresu.
    Formatowanie wykresu w arkuszu kalkulacyjnym.
    Tworzenie wykresu kołowego.
    Nanoszenie zmian w tabeli i na wykresie.

    Obliczenia procentowe w arkuszu kalkulacyjnym.
    Sumowanie zawartości komórek w arkuszu kalkulacyjnym.
    Stosowanie funkcji standardowych w arkuszu kalkulacyjnym.
    Posługiwanie się adresami względnymi, bezwzględnymi i mieszanymi.
    Kopiowanie adresów w arkuszu kalkulacyjnym.

    Wykresy funkcji w arkuszu kalkulacyjnym.
    Wypełnianie komórek seriami danych w arkuszu kalkulacyjnym.
    Posługiwanie się kreatorem wykresów w arkuszu kalkulacyjnym.
    Wzajemne położenie dwóch prostych.
    Tworzenie wykresów dwóch prostych w arkuszu.

    Planowanie wydatków w arkuszu kalkulacyjnym.
    Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego do opracowania danych pochodzących z różnych źródeł.
    Planowanie w arkuszu rozbudowanych obliczeń.
    Rozwiązywanie zadań problemowych z zastosowaniem funkcji logicznych.

    Rozwiązywanie problemów - algorytmy

    Algorytmy wokół nas.
    Formułowanie sytuacji problemowych wymagających rozwiązania.
    Specyfikacja algorytmu.
    Schemat obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym jako algorytm.

    Algorytmy liniowe.
    Omówienie specyfiki algorytmu liniowego.
    Polecenia powtarzające się i polecenia warunkowe 
    Znajdowanie najmniejszego elementu w zbiorze.

    Symulacja działania algorytmów 
    Schematy blokowe 
    Cechy algorytmów.
    Rozwiązywanie zadań algorytmicznych

    Poszukiwanie informacji w uporządkowanym zbiorze.
    Porządkowanie zbioru.
    Gra w odgadywanie liczby.
    Strategia poszukiwania przez podział zbioru.
    Porządkowanie przez wybór.
    Strategia zachłanna.
    Określenie problemu reszty.

    Pierwsze kroki w programie Logomocja.

    Podstawowe cechy języków programowania.
    Wydawanie prostych poleceń.
    Rysowanie linii przerywanej.
    Powtarzanie czynności.

    Definiowanie procedur w programie Logomocja.
    Uczenie żółwia nowych poleceń.
    Definiowanie nowej procedury.
    Zapisywanie projektu do pliku.
    Dodawanie parametrów do definicji procedury.
    Ustalanie kolorów pisaka, tła i wypełnienia. 
    Korzystanie z procedury wielokąt.
    Zapisywanie projektu.

    Wykonywanie złożonych rysunków w programie Logomocja.
    Wykorzystanie zdefiniowanej procedury w nowej procedurze.
    Rysowanie złożonych rysunków i zapisywanie wyrażeń.
    Projektowanie parkietu.
    Przenoszenie definicji procedury między projektami.

    Strona WWW w programie Logomocja.
    Dodawanie przycisków do utworzonego projektu.
    Losowe dobieranie wartości parametrów procedur.
    Zapisywanie projektu jako strony WWW.

    Projekty rekurencyjne w programie Logomocja.
    Zastosowanie instrukcji warunkowej.
    Nadawanie wartości zmiennym.
    Wywoływanie procedur z zastosowaniem rekurencji.
    Procedury z parametrami.

    Podstawy programowania w środowisku Turbo Pascal

    Algorytmika i programowanie:
    1) metodyczna analiza i modelowanie umiarkowanie złożonych problemów i procesów z różnych dziedzin,
    2) przegląd algorytmów klasycznych,
    3) wybrane techniki projektowania algorytmów i struktur danych: programowanie strukturalne, zstępujące, abstrakcja danych, metoda kolejnych uściśleń,
    4) elementy analizy algorytmów,
    5) indywidualna i zespołowa realizacja projektów programistycznych w wybranym języku wysokiego poziomu.

    Środowisko języka Turbo Pascal
    Wprowadzanie danych i wyprowadzanie wyników
    Sytuacje warunkowe w programie
    Proste pętle w programie
    Zagnieżdżone pętle w programie
    Pętle 'dopóki' i 'powtarzaj' w zadaniach