Podany adres email jest błędny
Pole wymagane

Nie masz konta? Zarejestruj się za darmo!

    Miejsce: Muzeum Narodowe we Wrocławiu
    Gdzie: Wrocław
    pl. Powstańców Warszawy 5
    Kiedy: od 27-04-2019 12:00
    do 27-04-2019 13:00
    Cena: darmowe
    Kategoria: Sztuka i kreatywność
    Tel:48 71 343 56 43, 48 71 372 51 50
    E-mail:sekretariat@mnwr.art.pl

    Dzień Wolnej Sztuki

    Zwiedzając muzeum, przeciętnie przed każdym dziełem spędza się około ośmiu sekund. To raczej za mało, by dogłębnie przyjrzeć się i przeniknąć w świat prezentowany w konkretnych realizacjach.
    W kolejnej już edycji Dnia Wolnej Sztuki* - w sobotę 27 kwietnia między godziną 12:00 a 13:00 - muzea w całej Polsce zatrzymają się na chwilę. 

     

    F. G. Waldmüller, Adopcja, 1849. Materiały Muzeum Narodowego we Wrocławiu

     

    W ciągu godziny będzie można przyjrzeć się dokładnie pięciu wybranym dziełom i pooglądać je powoli. Po raz pierwszy wydarzenie ma swój temat przewodni - w tym roku jest nim 'Miłość'.
    Przed każdą z wymienionych niżej prac będzie stał wolontariusz, który objaśni, pomoże w interpretacji i odpowie na pytania zwiedzających. Każde dzieło niesie za sobą treść i pewną historię, a Dzień Wolnej Sztuki ma pomóc w ich odkrywaniu.

    - Mistrz Hovingham, Jupiter i Antiope, ok. 1650, Sztuka europejska XV-XX w. - o obrazie opowiada Aleksander Ilków
    - Ferdinand Georg Waldmüller, Adopcja, 1849, Sztuka europejska XV-XX w. - o obrazie opowiada Dominika Chwastek
    - Ludwig von Hofmann, Cierpienia miłości, 1889, Sztuka europejska XV-XX w. - o obrazie opowiada Justyna Chojnacka
    - Witold Pruszkowski, Śmierć Elenai, 1892, Sztuka polska XVII-XIX w. - o obrazie opowiada Maria Jonik
    - Jacek Malczewski, Ojczyzna (Uczucie), 1903, Sztuka polska XVII-XIX w. - o obrazie opowiada Aleksandra Wojtysiak

     

    Wstęp wolny.

     

    Dzieci w Muzeum Narodowym - zdjęcie z minionych warsztatów

     

    * Dzień Wolnej Sztuki jest polską edycją międzynarodowej akcji Slow Art Day ➸. 
    Jej celem jest zachęcenie zwiedzających do bardziej wnikliwego poznawania dzieł sztuki.